dramaturški studio

Travanj 2012 (4)
Veljača 2012 (1)
Siječanj 2012 (7)
Rujan 2011 (1)

O PROJEKTU
DRAMATURŠKI STUDIO
desetodnevna intenzivna radionica za dramatičare, dramaturge i izvođače:
IZVEDBENE HIJERARHIJE
tematske večeri o položaju mladih dramskih pisaca i statusom teksta za izvedbu
MALA NOĆNA ČITANJA
javna čitanja tekstova mladih dramskih autora

Zagreb, 22.04. - 01.05.2012.

PRETHODNA IZDANJA
FLICKR
FACEBOOK

KONTAKT
dramaturski.studio@gmail.com

DNEVNICI RADA NA TEKSTOVIMA
u obliku dramaturških bilješki

Kristina Gavran:
Dedal i Ikar


Vedrana Klepica:
Tragična smrt ekonomskog analitičara


Dino Pešut:
Pritisci moje generacije


Jelena Tondini:
Kad narastem bit ću Almodovar


Una Vizek:
Pomračenje

ORGANIZIRA
Centar za dramsku umjetnost
u suradnji sa Zagrebačkim kazalištem mladih i Galerijom Nova
u okviru programa Balcan Can Contemporary
uz potporu programa IPA 2009 – Civil Society Facility, Gradskog ureda za kulturu, šport i obrazovanje Grada Zagreba i Ministarstva kulture Republike Hrvatske

Autorski tim projekta: Goran Ferčec, Petra Glad, Jasna Žmak
Inspicijentice: Stella Švacov Miletić, Milica Kostanić
Grafički dizajn: Martina Granić
Fotografije: Ranka Latinović

31.01.2012., utorak

Dino Pešut: Pritisci moje generacije

redatelj: Ivica Buljan
dramaturginja: Ivona Tomić
izvođači: Petar Atanasoski, Hrvojka Begović, Luka Bulović, Marko Cindrić, Gordana Džepina, Ivana Krizmanić, Tomislav Kvartuč

27.4. 18:00
SCENA POLANEC
ZAGREBAČKO KAZALIŠTE MLADIH


O tekstu:
o pokušajima mladenačkih ambicija
Ovaj tekst govori o onim klincima koje svi jebu u zdrav mozak, od Jehovinog svjedoka do vlastite matere, ne zato jer su to zaslužili, već zato jer mogu, jer nikada nisu napravili nikakvo sranje i uvijek su se nekako trudili, ne previše, ali dovoljno da na kraju ispadnu razočarani pa tako je i Ona, naslovna junakinja drame koja je strukturirana kao centrifugalno djelovanje veš-mašine, sama negdje na preriji potpuno svjesna kako joj mladost odlazi, mladost koju ionako zapravo nikad nije ni imala, a ono što je ostalo je cijeli niz kontradiktornih i kontraproduktivnih, ali prije svega dobronamjernih zahtjeva i uputaka kako živjeti što će rezultirati razbijanjem porculanskog kiča.
Ona doista nema ništa, osim ogorčenog cinizma, postarijeg zaručnika s posesivnom majkom, maminu kostobolju, očeve migrene, ljubavnika koji progresivno poružnjuje, nedavno preminulog psa, račun za plin od 1000 kuna, jednu oronulu kuću, jedan zapušteni vrt, jedan osjećaj manje vrijednosti, jednog nesigurnog zaručnika, jednu malograđansku obitelj i doista jedan fantastično nezanimljiv život jedne dvadesetdvogodišnjakinje.



O autoru:
Rođen je u Sisku gdje i maturirao u Gimnaziji Sisak. Tijekom srednje škole aktivno se bavi plesom u Plesnom studiju Jasminke Petek Krapljan, organizacijom SOS art festivala Daska te sudjeluje na nekoliko zasjedanja Parlamenta mladih Europe. Studira povijest umjetnosti i antropologiju pri Filozofskom fakultetu. 2009 godine potpisuje izvedbu Equinoxe de printemps nastalom u sklopu Projekta 12 u koprodukciji La Mamma Theater New York i Zagrebačkog kazališta mladih. Iste godine upisuje dramaturgiju pri Akademiji dramske umjetnosti gdje sudjeluje u nekoliko projekata vezanih uz fakultet od kojih se može istaknuti dodatak ispitu klase prof. Franke Perković Vježba iz postdramskog kazališta za studente s posebnim potrebama te Učene pičke baziranom na Molieru na klasi profesora Jerneja Lorencija. Drama Dislocirani bila je predstavljena u sklopu DeSadu te kasnije reprizirana u Medici, a dramski tekst Oproštajno pismo Alexandra Mcqueena je imao praizvedbu na Hrvatskom radiju u režiji Jasne Mesarić. U Dječjem kazalištu Dubrava radi na drva projekta: Tata lav i njegova sretna djeca prema motivima Janoscheve slikovnice i Ljubav i ekologija unutar projekta udruge Budi Zelen. Nagrađen je s dvije stipendije: Za izvrsnost Sveučilišta u Zagrebu te Basileus za jednosemestralnu razmjenu u Ljubljani pri Akademiji za gledališče, radio, film in televizijo.

DNEVNIK RADA: DRAMATURŠKE BILJEŠKE

26.4.
Treći radni dan



25.4.
Drugi radni dan



'Drugi dan redatelj je ušao u razradu situacija. Preko naših asocijacija,
vlastitih iskustava i mišljenja pokušalo se doći do različitih nivoa teksta.
Ukazao je na čestu grešku doslovnog čitanja teksta, čime se zapostavlja
građenje situacije. Kontinuiranom koncentracijom postigla se radna atmosfera. '



'Ivica nam je svojim inzistiranjem na logici recenice pomogao da
udjemo u srž stvari čisto i brzo,te da otkrijemo skrivena značenja
i motivacije naših likova. Sutra slijedi opuštanje i ulazak u " divljinu ",
kako Ivica veli, i tome se veselim.'



'Ponovno čitanje teksta. Dublja analiza uz pomoć i vodstvo redatelja. Prostor.
Vremenska linija. Likovi. Odnosi. Detektivsko zaključivanje. Konkretizacija.
Čitanje. Podtekst. '




24.4.
Prvi radni dan

Prva čitanja, podjela uloga, upoznavanje ekipe.



-izvođači:

'Čitanje. Mnogo čitanja. Previše čitanja. Bili smo umorni svi. Od čitanja.
Redatelj je bio odsutan ali je autor vodio radionicu pa smo iz prve ruke čuli
zašto i kako je nastao ovaj tekst.'

'Danas je bilo jako zanimljivo uz autora detektirati manje ili vise skrivene
informacije o likovima i njihovim odnosima u tekstu koje su nam odmah
cijelu stvar konkretizirale i priblizile. Tekst je na taj nacin postao ziv,
dublji, zabavniji.'



'Prvi pristup govori mnogo samom izvođaču i o izvođaču.
Nakon prvog čitanja autor je ukazao na mogućnost izvedbe
komičnijim pristupom.'

'Početak radionice. Upoznavanje. Iščitavanje. Podjela. Odlična ekipa!'




- 10:02 - Komentari (1) - Isprintaj - #