dramaturški studio

Travanj 2012 (4)
Veljača 2012 (1)
Siječanj 2012 (7)
Rujan 2011 (1)

O PROJEKTU
DRAMATURŠKI STUDIO
desetodnevna intenzivna radionica za dramatičare, dramaturge i izvođače:
IZVEDBENE HIJERARHIJE
tematske večeri o položaju mladih dramskih pisaca i statusom teksta za izvedbu
MALA NOĆNA ČITANJA
javna čitanja tekstova mladih dramskih autora

Zagreb, 22.04. - 01.05.2012.

PRETHODNA IZDANJA
FLICKR
FACEBOOK

KONTAKT
dramaturski.studio@gmail.com

DNEVNICI RADA NA TEKSTOVIMA
u obliku dramaturških bilješki

Kristina Gavran:
Dedal i Ikar


Vedrana Klepica:
Tragična smrt ekonomskog analitičara


Dino Pešut:
Pritisci moje generacije


Jelena Tondini:
Kad narastem bit ću Almodovar


Una Vizek:
Pomračenje

ORGANIZIRA
Centar za dramsku umjetnost
u suradnji sa Zagrebačkim kazalištem mladih i Galerijom Nova
u okviru programa Balcan Can Contemporary
uz potporu programa IPA 2009 – Civil Society Facility, Gradskog ureda za kulturu, šport i obrazovanje Grada Zagreba i Ministarstva kulture Republike Hrvatske

Autorski tim projekta: Goran Ferčec, Petra Glad, Jasna Žmak
Inspicijentice: Stella Švacov Miletić, Milica Kostanić
Grafički dizajn: Martina Granić
Fotografije: Ranka Latinović

31.01.2012., utorak

Vedrana Klepica: Tragična smrt ekonomskog analitičara

redateljica: Franka Perković
dramaturginja: Rona Žulj
izvođači: Dean Krivačić, Tomislav Krstanović, Nika Mišković, Anđela Ramljak

28.4. 18:00
SCENA POLANEC
ZAGREBAČKO KAZALIŠTE MLADIH


O tekstu:
On je izgubio nevinost sa 23 godine, te upisao doktorski studij na temu financijskog izvještavanja i revizije. Odradio je praksu u jednom belgijskom bankarskom poduzeću. Ona je zadnja generacija koja se sjećala zvuka zračne sirene STL-10 s izlaznom frekvencijom od 650 Hz koja se koristi za obavještavanje građana o opasnostima prilikom ratnih razdoblja ili prirodnih katastrofa. Na radiju je opet rekao nešto krivo, opet je rekao nešto krivo na vijestima, a nitko nije ni primijetio. Krivo ime, ili krive godine, ili krivo vrijeme ili mjesto događanja. Jospeha A. Schumpeter kaže da ono što razlikuje znanstvenog ekonomskog analitičara od svih drugih ljudi koji razmišljaju, govore i pišu o ekonomiji jest metoda i tehnika rada. METODA i TEHNIKA. On je vjerojatno negdje zajebo.



O autorici:
Dramaturginja i autorica tekstova za izvedbu. Studirala dramaturgiju na Akademiji dramskih umjetnosti u Zagrebu. Dramski tekstovi i scenariji izvođeni su joj na Hrvatskom radiju, u Teatru &TD u Zagrebu, u kazalištu MKA u Melbourneu, Australija, te sudjelovala je kao autorica na festivalima dramskih pisaca World Interplay u Australiji i Turskoj, Writers Meetup-u u Singapuru, radionicama National Theatrea u Londonu, scenarističkom pitchingu Nisi Mase u Francuskoj itd.. Radila je kao novinarka na portalu za kazalište Teatar.hr, u kulturnoj rubrici više novina, te u produkciji nekoliko kazališnih festivala. Kao dramaturginja radi na projektima vezanim za kazalište, osobito se koncentrirajući na suvremeni ples i nove medije.

DNEVNIK RADA: DRAMATURŠKE BILJEŠKE

DAN 3.
27. travanj 2012. "SVE JE IONAKO STVAR INTERPRETACIJE"

- Radi se o šizofrenoj poziciji, nekim krokijima nekih floskula
- Meni to izgleda kao pino-pong
- Čisti ping-pong
- Party u Zagrebu
- Fotograf Story magazina na zabavi zaklade I.H.
- O novim haljinama i frizurama
- Važne ličnosti i manje bitne glumice
- Ali s novim frizurama
- Sve je ionako stvar interpretacije
- I Univerzalni Investitor
- Ovo predugo traje
- I nema smisla da to sve govore
- Štrih
- Nika pati za rečenicom
- Svejedno mi je, kaže. Prilagođavam se svemu što mi život donese.

I još treba stvari prigotoviti za sutra. Franka najavljuje neke blesave momente u čitanju. Svi se slažu da treba imati blesavih momenata. I specijalne efekte. Govorimo o pozicijama govorenja, ali o tome govorimo već treći dan. Radimo na sitnicama. Caklecima. Pogledi usmjereni u takozvanog tonca. Pauze. Ponovno pokoji štrih. Jer sutra je zadnje. Sutra to treba izvesti bez previše viškova. S rekvizitom. I sa specijalnim efektima. Saznajemo još i gdje se može kupiti ovo i ono. Vraćamo uz isprike ključ čistačici i odlazimo.


DAN 2.
26. travanj 2012. "VRIJEME JE TOPLO, A LJUDI SU SUZDRŽANI"

Franka je kasnila. Ali najavljeno. I taman toliko da smo se stigli upustiti u tračanje kazališno-filmskih persona (mi se generalno ne pravimo da smo politički korektni) i još pročitati točno četiri replike prije njenog dolaska. Onda je Franka došla i počeli smo ozbiljno raditi na crticama. To su oni dijelovi teksta u natuknicama. Ovakvi na primjer:
- Tomo se tonski nadovezao na tebe
- Na Cigu na Anđelu na Niku
- Na nekoga od njih
- Ajmo još jednom
- Glumci su čitali
- A kasnije i glumili
- Savjet A.K. iz druge ruke
- Savjet o poentiranju
- Ajmo još jednom
- Onaj naporni dio rada s glumcem, misli dramaturg in residence
- Ustanovljavanje otvorenih završetaka rečenica
- Ne treba ići u neku psihologiju lica
- Pogotovo ne u ovim brzim dijelovima
- Ajmo još jednom
- Anđela
- Mhm
- Nika
- Mhm
- Tomislav
- Mhm
- Cigo
- Mhm
- Nika
- Mhm
- Ajmo još jednom
- Sve je to ionako stvar interpretacije.

DAN 1.
25. travanj 2012. "POMALO, POMALO..."

Klepica je kasnila. Klepica je kasnila, a Klepica je nosila tekstove. I ja sam kasnila, a ja sam nosila ključeve. Ali puno manje minuta nego Klepica. I Cigo je kasnio, ali to je bila dobra stvar, jer smo njegovo kašnjenje odlučili iskoristiti da sjednemo na kavu.
Ipak, bez glumca se nikako ne bi dalo početi. Bez autora... Dobro, ipak, željeli smo čuti o čemu je drama od same autorice. Da ne krenemo u krivom smjeru. Rekla nam je kasnije, u povjerenju, ali funkcionira i bez toga.

- Sjeli smo na kavu
- Naručili smo kave od konobarice i zauzeli sve stolce
- Tri male s mlijekom
- Netko je naručio mineralnu
- Ili neko drugo bezvezno piće koje košta previše u odnosu na svoj sastav
- 90 posto kave isto čini voda
- Svejedno
- Kave su stizale
- Tako i suradnici
- Klepica pa Cigo
- Ili Cigo pa Klepica
- Nismo odmah dobili tekstove
- Ja bih tekst sebi isprintala, ali više ne radim u nikakvom uredu
- Prokleto zdravstvo
- Zdravlje, a ne zdravstvo, kažu novi ministri
- O ministrima nije bilo govora, samo o zdravstvu
- Sustavu kao i uvijek nekako
- Svejedno

Puno je teksta u ovoj drami Vedrane Klepice neraspoređeno po likovima. To se zovu crtice. Zatim smo ih raspoređivali. Ali prije toga rasporedili smo glumce po likovima koji su ispisani. Cigo je dobio Ekonomskog analitičara kojeg je spell checker dan ranije pretvorio u Ekonomskog investitora. Cigo može izgovoriti bilo što. Ali nisam sigurna da postoji takvo nešto kao Ekonomski investitor, kaže Klepica. Nitko nije znao što bi o tome mislio. Tomislav je dobio ulogu Radijskog urednika i odlično mu stoji. Anđela Ženu u bircu. Odlično joj stoji pogotovo zbog neizbježnog naglaska. Je li to politički nekorektno? Nika je nježna. Nježna nježna nježnica. Zato igra Prijateljicu. Iako to nema nikakve veze s ulogom. To je samo Klepica ponavljala tijekom probe. Da je Nika nježnica. Svejedno Nika to dobro čita. Ja je zamišljam u odijelu od dvije tisuće eura dok to govori. Čisto dramaturški.

- Bitan je ritam govorenja, mora biti razgovijetno ali brzo
- Muzički
- Nešto s muzikom
- Nisam zapisala, samo se lagano prisjećam
- Ovo je dio kraja, kaže ona
- A radi se o početku
- Dovoljno poetski da se zapiše
- Čista izmišljotina, to su bile tehnikalije
- Smajlić naopačke zbog gramatike
- Klepica se kiselo smije
- To su neke meta situacije
- Nodalna regija su područja oko grada
- Hampstead i San Lorenzo
- Dubruovnik
- Vidjet ću još što ću s tim
- Neka informativna meta-pozicija
- A
- N
- T
- C
- I tako dalje
- Ay ay ay ay ay aay, Puerto Rico

Rasporedili smo likove, a zatim smo rasporedili vrijeme. Za sutra. Sutra ranije. Nego danas. Zaključali smo vrata i provjerili dvaput da tiha Ranka nije ostala unutra sa svojim fotoaparatom. Otišli svatko svojim smjerom. Neki su razmišljali o masaži glave a neki o čokoladi. Kupila sam čokoladu i zaboravila vratiti ključeve. Ponovno sam prošla pored muškarca i žene u odijelima za dvije tisuće eura da ipak vratim te ključeve. Time je taj dio dana bio službeno završen.


DAN 0.
24. travanj 2012. "AND THEN WE'LL MAKE ART"

Još nije pravi radni dan, ali iz kolegijalnosti pojavilo nas se nekoliko nepozvanih na izvedbi [jednog drugog] teksta Vedrane Klepice. Pošto je ona naš autor u ovoj radionici, a i zato jer je Franka naš redatelj na ovoj radionici, a te je večeri ona potpisivala režiju tog teksta. Dakle s uhodanim timom imamo posla. Pogledala sam izvedbu. Čestitala Klepici. To jest, nisam joj čestitala jer mi nije palo na pamet. Otišla sam je pozdraviti da vidi kako sam dobar dramaturg i kako ipak tu i tamo sudjelujem na događanjima kad su kolege u pitanju, i rekla "Ok, vidimo se sutra". Klepica je rekla, držeći otmjeno čašu nekog australskog chardonnaisa, "And then we'll make art". Ispravite me ako sam pogrešno citirala. Time je taj dan bio službeno završen.

- 10:01 - Komentari (1) - Isprintaj - #